HTML

Jordánia-Izrael

2009. nyarán ismét Jordánia és Izrael kerül terítékre. Élményeimet igyekszem megfelelő objektivitással, de talán fogyasztható módon Veletek megosztani. 2009. július 3-án éjjel overkill...

Friss topikok

Linkblog

Dana-Karak

2009.07.28. 12:11 ariel21

A tobbiek most epp Karak keresztes varaban nezelodnek, en inkabb vallaltam, hogy (a huvosben) folytatom a blogot, mivel a varat mar lattam es azota nem lett nagyobb...

Bar keresztenyek is lakjak a varost, azert nem volt egyszeru az internetes helyet megtalalni. A farfiaknak meg csak ugy guvadt a szemuk, pedig a pucer vallamra meg kendot is kotottem. Most epp gepet akartak valtatni velem, mert oktatas kezdodik. De szerencsere maradhattam.

A Dana termeszetvedelmi teruleten jartunk tegnap, vegul a taxis ismerosenel szalltunk meg a Dana tower hotelben. A falucska elott meg megneztuk Sobak varat egy  sotet zsak folyosoi latogatas utan az allitolag 3 km-es 375 lepcsobol allo titkos alagutba csak a Szlavit es a Katit kuldtuk le, nekunk nem volt kdvunk csuszni maszni (foleg hogy szerencsesen szoknyaban voltam, gondolhatjatok....) Sajna ok sem mentek vegig, mert egy ido utan eltuntek a lepcsok es inkabb mar csak csuszni lehetett volna, s a kijutas nem volt teljesen egyertelmu. Termszetesen sikerult a varlatogatast a legnagyobb melegben vegezni, (ahogy mai is )

A taj kicsit sivar am valtozatos foldmozgasokrol tanuskodott. A szallasunk elfoglalasa elott a soforunk egyik alkalmazottja vendegul latott bennunket. Finom hazi kenyeret, teat es uditot kaptunk. A fogadoszoba leirasat meghagyom Erzsinek! :-)

A hotel gyonyoru helyen egy sziklaszirten talalhato,  rengeteg, szuk lepcsos szobakkal. Minden szobanak kulon nevvel, zarhatatlan femajtoval, de a doglos reszek kenyelme es a kilatas feledteti a kellemetlensegeket. A kivalasztott turankra nem volt mar ido, csak a szivasos reszet sikerult volna naplementeig teljesiteni, igy a "vizesesek" elerheto kozelsegu turat  teljesitettuk.

Kristalytiszta viz, de persze jo sok kecskevel, kecskeszorrel ovezve. Mnet kozben ettunk szedret is! A csodalatos festo naplemnte utan, egy svedasztalos vacsorat kaptunk, ami nekem jobban izlett  mint Petraban, mart itt meg langyosak voltak a kajak es a sultcsirken kivul volt meg ketto kulonbozo husbol keszult fasirt is.

A koterlezo teazas utan meg szivatos logikai jatekokkal szorakoztattuk egymast a taxis es baratja tarsasagaban.

Jordaniai utunkon eloszor kaptunk parizert reggelire. A bepakolas a csomagtartoba nem volt egyszeru, mehetnenek az iutteniek tovabbkepzesre az Eupoliszos buszvezetokhoz! Ropke ket oras ut utan megerkeztunk Karakba, egy ket fekezesnel ugytunt mintha csusznank egy kicsit, Szlavi be is kototte magat...

No lejart az idom, ma a szabad eg alatt ejszakazunk allitolag, csirket sutunk, salata eszunk amit magunk keszitunk... Remelem hamarosan jelentkezem. Csok mindenkinek!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.07.28. 14:35:11

A Lonely Planet fórumán olvastam 1-2 beszámolót a Shobak vár titkos alagútjáról:
www.lonelyplanet.com/thorntree/message.jspa?messageID=14144631

Jó túracipőt javasolnak hozzá és fejre szerelhető lámpát. Nem veszélytelen a túra, mert a lépcsők a szabadesés is működésbe lép egyszer-kétszer...

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.07.28. 14:36:05

@Om Yasmeen: kimaradt egy szó: lépcsők UTÁN-t akartam írni.

Mándli Viki 2009.07.28. 21:16:07

A danai tower hotel nem semmi. Én a honeymoon lakosztályban aludtam.

baphomet 2009.07.30. 22:26:03

Sziasztok, szobaztunk, nem tetoztunk, de sokat voltunk a teton is.
A szabadesos alagutat a Szlavi es a Kati probalta ki, de feladtak, mert egyre brutalabb lett.