HTML

Jordánia-Izrael

2009. nyarán ismét Jordánia és Izrael kerül terítékre. Élményeimet igyekszem megfelelő objektivitással, de talán fogyasztható módon Veletek megosztani. 2009. július 3-án éjjel overkill...

Friss topikok

Linkblog

Ugyfelek az Arab Bankban

2009.08.04. 11:00 baphomet

Igen, egeszen a managerig terjedoleg ismerkedtunk az Arab Bankkal, miutan nem sikerult meggyozodnunk arrol, hogy a sikeruletlen tranzakcio utan a Kati szamlajarol - az OTP altal kuldott sms-sel ellentetben - tenyleg nem vettek le a penzt. A managerrel remelhetoleg sikerult megertetni, hogy ha nem latnak tranzakciot, legalabb azt irjak le, hogy tudjuk mutogatni arra az esetre, ha az OTP levette a 200 dinar osszegu forintot a szamlarol. Valoszinuleg nem lesz gond, de azert megis furcsa ket dolog. Minek jon sms, mikor az OTP (beszeltunk veluk skype-on) nem is latja a tranzakciokat tobb napra visszamenoleg. Legalabb azt latna, hogy milyen sms-t kuld a robotja. De nem. A masik furasag, hogy az Arab Bank managere elarulta, hogy a mastercardot nem akceptaljak. De akkor miert nem kopte ki az automata a kartyat rogton. Miert kert pin-t, miert adott ki penzkiados hangokat, majd miert jott sms, hogy levontak a szamlarol a penzt. 

De most, hogy osszecsoditettuk a bankos fijukat, remelhetoleg jon az igazolas arrol, hogy nem tortent semmi, es minden OK lesz.

Ami nem OK, hogy haza kell menni, pedig meg barangolnek kicsit. Mondjuk visszamennek Indiaba, meg Nepalba, meg egy kicsit elhuznek a Tavol-Keletre is. Valahogy nem fulik a fogam az europai nyarhoz, de ez van.

Megyek is egy utolsot martozni a szukban.

 

 

 

Még egy naplementés kép

 

 

 

 

 

 

 

Az ammani reptéri vécésnő kicsit elszenderedett

 

 

 

 

 

 

napfelkelte a repülőn

 

 

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jordania-izrael.blog.hu/api/trackback/id/tr481287732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomvillanas 2009.08.04. 16:02:28

szia! egy emailt tudsz nekem dobni, lenne par kerdesem hozzatok! koszi szepen!

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.08.04. 22:37:15

Nem értem, miért mondja a manager, hogy nem fogadják el a MasterCard-ot? Én vettem már fel Arab Bank automatából mindenféle kártyával: Visa, Master, dombornyomott és gravírozott electron-típusúval is.

Az sms-re egy lehetséges magyarázat:
Amikor kártyával fizetsz és szinte azonnal kapod az sms-t mielőtt még aláírnád a cetlit, az csak annyit jelent, hogy zárolják az összeget a számládon, de nem emelik és könyvelik le addig, amíg a kereskedő/szolgáltató be nem nyújtotta a bankod felé a számlát.

Velem tavaly történt, hogy Kínában a szállodában az egyik depositot kártyával fizettem. Rögtön jött róla az sms. Aztán 1-2 hét múlva, miután én már itthon voltam, telefonált Khaled Kínából, hogy a szálloda szerint azt az összeget ők sohasem kapták meg a magyar banktól. Én meg persze állítottam, hogy debizony, hiszen sms-t is kaptam a tranzakcióról.

Hó végén megkaptam a számlakivonatot, és nagy meglepetésemre az a bizonyos tranzakció valóban nem szerepelt rajta! Bementem a bankba megkérdezni, hogy akkor most mi van? Ők utána néztek, és azt mondták, hogy valószínűleg a szálloda nem nyújtotta be időben az igényét. És akkor magyarázták el, hogy a kereskedőnek/szolgáltatónak 10en valahány napja van a tranzakciótól számítva, hogy benyújtsa az igényét a bank felé. Ha ezt elmulasztják, akkor a bank feloldja a zárolt összeget.

Remélem nálatok is ez volt/lesz.

baphomet 2009.08.06. 00:43:10

@atomvillanas: Persze, csak kicsit alszom, és mennek a válaszok.

baphomet 2009.08.06. 21:01:09

@Om Yasmeen: Ja, minden Ok, közben kiderült.

atomvillanas 2009.08.06. 22:13:33

hali!

istvan.turk at gmail dot com-ra dobsz nekem egy mail cimet legyszi, ahova irhatok par kerdest? talan ott jobb, aztan ha ugy van, akkor majd kiteszed a valaszokkal egyutt ide is :)

koszi,
mosq
süti beállítások módosítása